ul. Szkolna 28
Tel. 0-44/732-77-75
MIEJSKI RZECZNIK KONSUMENTÓW
1. Obsługa bezpośrednia:
poniedziałek - czwartek w godz. 9.00 - 13.00 - w siedzibie Urzędu Miasta, (ul. Szkolna 28 - pokój 143 - wejście B).
2. Telefoniczne poradnictwo konsumenckie i informacja prawna w zakresie ochrony interesów konsumentów:
poniedziałek - piątek: 8.00 - 15.00.
Do zadań Rzecznika w szczególności należy:
- Realizacja zadań z zakresu ustaw:
- o ochronie konkurencji i konsumentów,
- o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. - Zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów.
- Możliwość wytaczania powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowania za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumenta,
- Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony konsumentów.
- Współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
- Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
- Żądanie wszczęcia postępowania antymonopolowego.
- Występowanie przeciwko czynom nieuczciwej konkurencji.
- Sporządzanie sprawozdań z zakresu prowadzonych spraw.
- Upowszechnianie przepisów określających prawa konsumentów.