artykuł nr 1

Miejski Rzecznik Konsumentów

Miejski Rzecznik Konsumentów - Łukasz Mycka
ul. Szkolna 28

Tel. 0-44/732-77-75


MIEJSKI RZECZNIK KONSUMENTÓW

Godziny obsługi konsumentów:

poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 15.30

wtorek: 8.00 - 17.00

piątek: 8.00 - 14.00

w siedzibie Urzędu Miasta, (ul. Szkolna 28 - pokój 143 - wejście B).

 


Do zadań Rzecznika w szczególności należy:

  1. Realizacja zadań z zakresu ustaw:
    - o ochronie konkurencji i konsumentów,
    - o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
  2. Zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów.
  3. Możliwość wytaczania powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowania za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumenta,
  4. Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony konsumentów.
  5. Współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
  6. Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
  7. Żądanie wszczęcia postępowania antymonopolowego.
  8. Występowanie przeciwko czynom nieuczciwej konkurencji.
  9. Sporządzanie sprawozdań z zakresu prowadzonych spraw.
  10. Upowszechnianie przepisów określających prawa konsumentów.